Turen går fra Rom til Hørning

Vi skulle rigtig tidligt op i dag. Danns telefon var sat til at ringe kl. 4. Vi var noget klatøjede, da vi stod op. Jeg fik et hurtigt karbad, mens Dann fik et almindeligt brusebad. Vi pakkede vores ting og kl. 5 stod vi i receptionen og tjekkede ud. Der var på forhånd bestilt en taxa til os og vi betalte for den sammen med en afgift, som man skal betale for at overnatte i Rom.

Siddende i taxaen gik turen mod Fiumicino lufthavn  i høj fart. Det var en lidt vild tur og jeg er bare glad for, at der ikke var mere trafik, end der var. Vi ankom til lufthavnen ca. 5.30 og fandt vores tjek-ind skranke. Der stod vi i kø lidt og så gik vi igennem sikkerhedskontrollen. Vi havde god tid og desværre var det meste af lufthavnen lukket så tidligt. Jeg fik dog en croissant og ellers sad vi bare og ventede på at skulle boarde.

Vi sad på hver sin side af midtergangen, men der var heldigvis ingen problemer under flyveturen, der gik lige som den skulle. Kl. 8.15 landene vi i Zürich. Vi gik lidt i lufthavnen og fandt så et sted at spise lidt morgenmad. Jeg fik en amerikansk morgenmad bestående af æg, bacon, pølser, kartofler og brød. Det smagte godt men var også meget tungt.

Ventetiden fik vi til at gå med endnu en gåtur og så fandt vi vores gate, hvor vi sad og ventede til vi skulle om bord på flyet. Kl. 12.20 lettede flyet og vi fløj mod København. Der var lidt turbulens på turen og det brød jeg mig bestemt ikke om. Men vi landede uden problemer kl. 14.

Bagagen skulle vi vente lidt på, men vi fik den til sidst og løb mod toget. Vi nåede det lige. Vi satte os i en helt tom kupé. Togstewarden kom lidt senere og sagde, at vogne egentlig var lukket indtil Fredericia, men at vi da gerne måtte blive siddende. Det gjorde vi så og sad der helt alene indtil Fredericia, hvor toget blev fyldt af passagerer og vi fandt nogle nye pladser (dem vi havde var reserveret af nogle andre). Turen gik uden problemer og ca. kl. 18 var vi på Skanderborg Station. Vi var så heldige at blive hentet af Danns far og kørt hjem. Vi var hjemme 18.21 efter en lang dag og en dejlig ferie.

Det eneste vi manglede den dag, var at hente Signe hos farmor og farfar. Det gik heldigvis uden problemer og Signe lå i sin seng kl. lidt over 8 og vi kunne sætte os i sofaen efter at have pakket ud. Det har været en god ferie, men vi var også glade for at være hjemme i vores dejlige hus med vores dejlige datter.